Selasa, 1 November 2011

Haiwan-haiwan Hidup Berkumpulan atau Bersendirian

Sesetengah haiwan seperti semut, hidup dalam kumpulan. Mereka tinggal bersama- sama sebahagian besar daripada kehidupan mereka.
Sebuah koloni semut.
Haiwan lain seperti kuda belang, kuda, singa, rusa, antelop, arnab, kambing dan kerbau hidup bersama-sama dalam kumpulan sendiri.
Sekumpulan kuda liar.
Sekumpulan singa.
Sekawan kerbau liar.
Sekumpulan gajah.

Haiwan seperti harimau, lebih suka untuk hidup bersendirian tetapi berkumpul pada masa-masa tertentu dalam setahun. 
Harimau belang.
Lain-lain contoh haiwan yang hidup dalam kumpulan ialah cimpanzi, memerang, lalat, bangau, penguin, lebah madu dan ikan bilis.
Sebuah koloni lebah.
Sekumpulan cimpanzi.





44 ulasan:

  1. It is good for me.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. memuaskan lah sedikitnyerrr kalau nak tunjuk pun banyak la sikitt

      Padam
  2. APA NIIII X SYOK

    BalasPadam
  3. KLAU GAMBAR TU BYK SIKIT LA KITA NK BELAJARRRRRRR

    BalasPadam
  4. kalau banyak sangat nanti pening kepala pulak, tak tahu nak pilih yang mana satu

    BalasPadam
  5. bagus... sangat sangat membantu saya

    BalasPadam
  6. bagus... sangat sangat membantu saya

    BalasPadam
  7. kepala timun aku nak keburukan haiwan jika hidup bersendirian

    BalasPadam
  8. kenape gambar banyak aku nak info je.

    # I AM SORRY

    BalasPadam
  9. bagus gila info kau ni..moga kau dimurahkan rezeki

    BalasPadam
  10. info ini memang terbaik.harap yang baca info ini ambilah pengetahuan

    BalasPadam
  11. Kasi banyak tu gambar bole.Aku nak belajarrr.Aku thun 6 sdh,Aku mau dapat A sains lahh.

    BalasPadam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  13. Boleh tak letak lebih banyak info. Saya nak belajar lagi.

    BalasPadam
  14. sila letak banyak lagi info tentang haiwan hidup bersendirian... Saya hendak mempelajari lagi tentang haiwan hidup bersendirian dgn itu saya mengetahuinya kenapa haiwan hidup bersendirian dn berkumpulan

    BalasPadam
  15. You are very clever😆😆

    BalasPadam
  16. Bagus sangat membantu tapi kalau letak lagi banyak lagi bagus

    BalasPadam
  17. Kenapa cikgu tidak mengasingkan diantara haiwan hidup berkumpulan dengan haiwan yang hidup bersendirian

    BalasPadam
  18. Kalau lembu bersendirian atau berkumpulan

    BalasPadam
  19. Kalau anai2 bersendirian atau berkumpulan

    BalasPadam
  20. Berkumpulan

    BalasPadam
  21. mebende la ckp banyak banyak



    #diam diam sudah
    #die ingat die sape nak complain
    #hahaha

    BalasPadam
  22. Pada sesiapa yg marah dkt pemilik acc ni gi la cari gambar sendiri tk payah la nak memekak kata bodoh la apa la enough

    BalasPadam